Persoonlijke OV-chipkaart defect/kapot, verloren/gestolen of (bijna) verlopen

Wanneer je OV-chipkaart vervangen moet worden, dien je zo snel mogelijk een vervangende of nieuwe kaart aan te vragen. Dit kan via ov-chipkaart.nl. Je hebt je nieuwe kaart binnen gemiddeld drie werkdagen in huis.

Let op! Heb je nog een actief product of abonnement op de te vervangen kaart staan welke nog door loopt? Zorg dan altijd dat je een vervangende kaart aanvraagt en niet een nieuwe kaart. Bij een vervangende kaart worden namelijk het saldo en alle producten automatisch van de oude kaart overgezet op de nieuwe kaart. Bij het aanvragen van een nieuwe kaart krijg je gewoon een blanco kaart zonder producten. In dat geval moet je de lopende producten beƫindigen en het abonnement opnieuw aanschaffen voor de nieuwe kaart. Een vervangende kaart aanvragen scheelt je dus een hoop gedoe.

Persoonlijke OV-chipkaart defect/kapot, verloren/gestolen of (bijna) verlopen

  • Doet je persoonlijke OV-chipkaart het niet meer? Controleer dan waar dit aan kan liggen d.m.v. van deze stappen. Als uw persoonlijke OV-chipkaart echt kapot is kun je een vervangende kaart aanvragen via ov-chipkaart.nl.  
  • Is je persoonlijke OV-chipkaart kwijt of gestolen? Zorg er dan voor dat deze z.s.m. geblokkeerd wordt. Meer informatie over het blokkeren van je persoonlijke OV-chipkaart lees je hier.
  • Als je persoonlijke OV-chipkaart (bijna) verloopt dien je een vervangende OV-chipkaart aan te vragen. Dat doe je via ov-chipkaart.nl. Ook kan je direct je overgebleven saldo terugvragen. 
Was dit artikel nuttig?

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Stel een vraag via het contactformulier

Contact formulier

24/7 bereikbaar

Bel 085 - 2085 212