Coulance voor bepaalde landelijke abonnementen

Voor bepaalde vooruitbetaalde abonnementen kennen we in het Openbaar Vervoer een landelijke coulanceregeling. Wanneer je bij controle een boete krijgt opgelegd kun je, wanneer je over zo'n reisproduct beschikt, maximaal drie keer per jaar een verzoek indienen om deze boete kwijt te schelden. Dit kan uitsluitend schriftelijk via dit formulier.

De coulanceregeling voor een gemiste check-in geldt voor de volgende producten indien de gemiste check-in plaats vond gedurende de periode dat het abonnement recht geeft op vrij reizen:

  • Studentenreisproduct (gedurende de vrij reizen periode van week of weekend, afhankelijk van het gekozen abonnement)
  • OV-jaarabonnement
  • OV Vrij 
  • Altijd Vrij (alle varianten, dus ook RRReis Vrij)
  • Weekend Vrij en Dal Vrij 
  • Netabonnement

Zorg dat je in het bezwaarformulier de juiste OV-chipkaartgegevens noteert zodat we kunnen verifiëren of je inderdaad gebruik maakt van een van deze producten.

Let op: ook in deze gevallen dien je wel eerst de boete te betalen binnen 14 dagen alvorens het bezwaar in behandeling wordt genomen. Als na verificatie blijkt dat je recht hebt op deze coulanceregeling storten wij het geld zo snel mogelijk terug op je bankrekening.

Was dit artikel nuttig?

Geen antwoord op je vraag gevonden?

Stel een vraag via het contactformulier

Contactformulier