In ons vervoergebied kun je in sommige situaties een vergoeding krijgen als je busreis niet is verlopen, zoals je had gepland. Hieronder lees je hoe het werkt:
Wanneer krijg ik geld terug?
In de Europese Verordening is er geen vergoeding vastgesteld voor vertragingen betreffende diensten waarbij de geplande reisafstand minder dan 250 km beslaat. In sommige situaties bestaat de mogelijkheid om een vergoeding te krijgen als je busreis niet is verlopen zoals je had gepland. De vergoeding is dan een tegemoetkoming uit coulance, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Daarbij geldt wel de voorwaarde dat je een geldig (kopie)vervoersbewijs hebt en je deze eventueel kunt opsturen naar de RRReis Klantenservice.
Wanneer krijg ik geen geld terug?
- Als je niet gereisd hebt met een vervoerder die binnen het RRReis gebied actief is maar met een andere vervoerder;
- Als de vertraging waarvoor je vergoeding vraagt langer geleden is dan drie maanden (geteld vanaf de dag van de reiservaring);
- Als de vertraging waarvoor je vergoeding vraagt van tevoren is aangekondigd via in ieder geval RRReis.nl;
- Als RRReis geen schuld heeft aan de vertraging (er sprake is van overmacht) zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm en sneeuw);
- Als de vertraging waarvoor je vergoeding vraagt veroorzaakt is door een andere vervoerder.
Je kunt geld terug vragen via:
- Onze live chat
- Ons contactformulier
- Schriftelijk bij RRReis-vervoerder EBS (Noord-Veluwe en Salland) door een brief te sturen naar EBS-OV, o.v.v. tegemoetkoming RRReis, Antwoordnummer 226, 1440 VB Purmerend. Een postzegel is niet nodig;
- Schriftelijk bij RRReis-vervoerder Transdev (Zuid-Veluwe) door een brief te sturen naar Transdev, o.v.v. tegemoetkoming RRReis, Antwoordnummer 2125, 8270 WB IJsselmuiden. Een postzegel is niet nodig.
-
Schriftelijk bij RRReis-vervoerder Arriva (Twente) door een brief te sturen naar Arriva klantenservice, o.v.v. tegemoetkoming RRReis, Antwoordnummer 1004, 8440 VB Heerenveen. Een postzegel is niet nodig.
Als je het niet eens bent met de reactie van RRReis
Mocht je na contact met de RRReis-vervoerder het niet eens zijn met de tegemoetkoming, dan kan je bij verschillende instanties terecht. Klik hier voor de contactgegevens van deze instanties.