Geld terug bij vertraging trein

In ons vervoergebied kun je in sommige situaties een vergoeding krijgen als je treinreis niet is verlopen, zoals je had gepland. Hieronder lees je hoe het werkt:

Wanneer krijg ik geld terug?

  • Je vertraging 30 minuten was of langer;
  • en je een geldig (kopie)vervoersbewijs hebt en je deze kunt opsturen naar de RRReis Klantenservice.
  • Je gereden hebt in een trein op een traject waar RRReis volgens de dienstregeling rijdt.
  • De vergoeding meer bedraagt dan € 2,30.

Wanneer krijg ik geen geld terug?

  • De vertraging waarvoor je vergoeding vraagt langer is dan drie maanden geleden (geteld vanaf de dag van de reiservaring).
  • De vertraging waarvoor je vergoeding vraagt van tevoren is aangekondigd via in ieder geval www.rrreis.nl
  • RRReis geen schuld heeft aan de vertraging (er is sprake van overmacht) zoals een stroomstoring met landelijke uitstraling, een staking of uitzonderlijke weersomstandigheden zoals storm en sneeuw).
  • De vertraging waarvoor je vergoeding vraagt veroorzaakt is door een andere vervoerder (zoals Arriva, Connexxion, Breng of NS).
  • Je reist met een internationaal vervoerbewijs (CIV).

Je kunt geld terug vragen via:

  • Ons contactformulier
  • Schriftelijk bij RRReis-vervoerder Keolis Nederland (treindienst Ede-Wageningen - Amersfoort Centraal) door een brief te sturen naar Keolis Nederland, o.v.v. tegemoetkoming RRReis, Antwoordnummer 429, 7400 VB  DEVENTER. Een postzegel is niet nodig.

Als je het niet eens bent met de reactie van RRReis

Mocht je na contact met de RRReis-vervoerder het niet eens zijn met de tegemoetkoming, dan kan je bij verschillende instanties terecht. Klik hier voor de contactgegevens van deze instanties. 

 

Was dit artikel nuttig?